Kurumsal hayatta 20 yıl pazarlama sektöründe çalışan Lale Yumrukçal ile dede mesleği olan sanayiciliğe devam eden Kaan Yumrukçal, dijital organize sanayi bölgesi ‘sanayiplatformu.com’ platformunu kurdu. Üretici ve tedarikçilerin buluşma noktası olan platform ile, KOBİ ölçeğindeki pek çok firmanın dijital dünyada daha fazla yer alması ve özellikle üretici firmaların doğru ya da alternatif tedarikçiye kolay bir şekilde ulaşarak ticaretlerini büyütmesi hedefleniyor. Girişimin yola çıkış hikâyesini ve hedeflerini kurucusu Lale Yumrukçal ile konuştuk.
ZAMAN VE KAYNAK TASARRUFU
Eşinin 3 kuşak sanayici bir aileden geldiğini ve hâlâ ağır sanayi alanında iş hayatına devam ettiğini belirten Yumrukçal, kendisinin de son 10 yılı dijital odaklı olmak üzere 20 yıldır pazarlama sektöründe çalıştığını dile getirdi. İş fikrinin eşinden geldiğini belirten Yumrukçal, “Dijitalleşmenin önem kazandığı, ayak uyduramayanların rekabette zayıf kaldığı bu dönemde KOBİ’lerin iş hacmini arttırmak için yola çıktık. 1 yıl kadar fizibilite çalışmaları yapıldı ve Eylül 2021’de sitemiz açıldı” dedi.
class=”medyanet-inline-adv”>
Sanayiplatformu.com’u bir buluşma noktası olarak tanımlayan Yumrukçal, “Zaman ve kaynak tasarrufuyla verimli satın alım yapmak isteyen üretici firmalar ve ticaretlerini büyütmek isteyen tedarikçi firmaları bir araya getiriyoruz. İmalatçıların, günlerce organize sanayi bölgesi gezerek ya da aradığı ürün için internette arama motorlarında uzun zaman harcayarak en iyi iş ortağını bulma çabasını ortadan kaldırıyoruz. Tedarikçilere bilinirlik ve müşteri kazanmaları için kendilerini tanıtma imkânı sunuyoruz. Bunu yaparken de sanayinin 4 ana koluna odaklandık. Can alıcı sektör makine imalatı sektörü. Çünkü KOBİ’lerin büyük kısmı bu alanda ve ihracatta da lokomotif konumdalar. Makine üretilmesi için gerekli olan malzeme sektörü ikinci kolumuz. Demir-çelik, demir dışı metal ve plastik malzemeler olabiliyor. 3. sektörümüz hırdavatçılar ve diğeri de talaşlı imalat ve diğer fason işçilikler. Son tüketiciye ürün satan firmalar sitede yer almıyor ve sadece sanayinin dört ana kolunu içine alan bir organizasyon yapısı bulunuyor” şeklinde konuştu.
class=”medyanet-inline-adv”>
TALEP-TEKLİF YÖNTEMİ
Sistemin işleyişi hakkında bilgi veren Lale Yumrukçal, “Biz bir e-ticaret sitesi değiliz. Sitemizde talep teklif yöntemi uygulanıyor. Mesela bir imalatçının alüminyum ihtiyacı varsa bir talep formu hazırlıyor. Bu form ilgili alanda faaliyette olan tüm firmalara mail, SMS yoluyla gidiyor. Ayrıca ekibimiz telefon yoluyla da bilgilendirme yapıyor. Burada önemli bir nokta tedarikçi firmalar bizim kontrolümüz sonrası sisteme dahil oluyor. Vergi levhası dahil birçok denetim olduğu için gerçekten işi bu olanlar havuza dahil olabiliyor. Sonrasında imalatçı firma talepleri inceleyerek tercihini yapıyor. Böylece satın almacı tedarik havuzunu genişletiyor, tedarikçiler de iş hacmini büyütüyor” ifadelerini kullandı.
class=”medyanet-inline-adv”>
YURTDIŞINA AÇILMAYI HEDEFLİYOR
Üyelik sistemi ile çalıştıklarını belirten Lale Yumrukçal, ilk etapta tedarikçi firmaların sistemi görmesi ve faydasını anlaması için ücretsiz üyelik sağladıklarını söyledi. Bu dönemde 10 adet teklif sunma hakları olan tedarikçiler sonrasında isterse ücretli üyelik satın alıyor. 1 yıl gibi kısa sürede 1050 tedarikçinin ve yaklaşık 250 imalatçının sisteme dahil olduğunu belirten Yumrukçal, uzun vadeli hedeflerinin global ölçekte bir pazarlama ağı yaratmak olduğunu ifade etti ve şunları söyledi: “Hedefimiz 2023 sonunda 5 bin tedarikçi üyeye ulaşmak. 5. yılı sonunda ise sistemi yurtdışına açmayı hedefliyoruz. Anadolu’da işini çok iyi yapan tedarikçilerimizin, hem Türkiye’de hem de yurtdışında iş yapmasını hedefliyoruz. Yurtdışı hamlemizle hem tedarikçi firmalar ihracat yapacak, hem de bizde alıcı konumunda olan imalatçılarımız yurtdışına makine satabilecek.”