Türkiye’yi mobilya üretim ve ihracatında dünyanın en büyük beş ülkesinden biri haline getirmek amacıyla yola çıkan Mobilya ve Yatak Sanayicileri Derneği (MOYSAD), bu hedefe ulaşmak için sektörün iç piyasadaki gücünü artırmak adına hamlelerine başladı. Bu hedef doğrultusunda Türkiye’nin 5 kentinde (İstanbul, Ankara, İzmir, Kayseri ve İnegöl) ‘Mobilya Sektör Buluşmaları’nı gerçekleştirmek için harekete geçen dernek, ilk buluşmayı başlattı.
EMEK YOĞUN SEKTÖR
MOYSAD Başkanı Dr. Alpaslan Baki Ertekin, “Türkiye’de mobilya sektörü emek yoğun bir sektör. 65 bin işletme var, direkt ve dolaylı 500 bin kişi istihdam ediliyor. Geçen sene 4.8 milyar dolar bir ihracatımız vardı. Bu seneyi ise 5.8 milyar dolar civarında kapatacak” ifadelerini kullandı. Türkiye’ye yabancı ortağı getiren ilk marka olduklarını hatırlatan Doğanlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan da, şunları söyledi:
CİRO 58.7 MİLYAR LİRA
“Türkiye’deki ilk 500 arasındaki ilk 3 firmadan biriyiz. Kelebek ve Biotrend olarak iki tane halka açık şirketimiz var. Aynı zamanda Türkiye’nin en büyük çöpten elektrik üreten firmasıyız. Mobilya sektörü maalesef haksız rekabetin yoğun olduğu bir sektör. Sektörün cirosu 58.7 milyar TL. Sanayi içindeki payı yüzde 1.88, ithalatımız 800 milyona yakın ihracat ise 4.7 milyar dolar. Bizim sektörümüz de tekstil gibi lokomotif sektör olabilir. Bu sebeple de bu sektörü iyi yerlere getirebilmek adına taleplerimizi yinelememiz lazım. Mobilya sektörünün en önemli sorunu olan kalifiye eleman sorununu çözmemiz gerekiyor.”
TEMEL AJANDAMIZ İHRACATI ARTIRMAK
Cumhurbaşkanlığı Ekonomi Politikaları Kurulu Üyesi Hakan Yurdakul ise, “İhracatımızda ciddi bir dönüşüm var. İhracatta nihai malların payı azalırken sermaye malların sayısı artıyor. Yani makine payı artıyor. Fakat ihracatımız ne yazık ki ara malı ithalatına çok bağlı. Bizim temel ajandamız ihracatı artırmak ve ihracatın niteliğini değiştirmek” dedi. Mobilya sektörü için e-ticaretin avantajlarını anlatan Hepsiburada İnsan Kaynakları Grup Başkanı Esra Beyzadeoğlu ise, “2021’de ülkemizde e-ticaret hacmi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 69’luk artışla 381.5 milyar TL oldu. Bu yılın sonunda e-ticaret sektörünün 600 milyar TL’lik hacmi aşabileceği öngörülüyor. Tüm sektörler için e-ticaret aslında çok önemli bir kanal ve mobilya sektörü de bundan tabii ki payını alıyor ve daha fazla almalı” diye konuştu.