Ebru Sungur – Dünyada neredeyse tüm sektörler hızla dijitalleşirken, lojistik sektörünün bu süreçte ağır ilerlediğini ve işleri manuel yöntemlerle sürdürdüğünü gören girişimcilerin 2020 yılında kurduğu Hubtic, komple taşımalardan en küçük yüklere kadar verimli, şeffaf ve hızlı bir süreç sunmayı amaçlıyor. Hubtic CEO’su Abdullah Cansu anlatıyor:
“Lojistik sektöründe operasyondaki verimsizlikler başta olmak üzere, manuel işlemlerden kaynaklı zaman ve iş gücü kaybı, tutarsız fiyatlandırmalar, yük veren ile taşıyıcı arasındaki iletişim kopuklukları gibi sıkıntılara ve şeffaf olmayan süreçlere nasıl bir çözüm üretebiliriz noktasına odaklandık. Bunları çözüp, sektöre değer kazandıracak bir altyapı oluşturmak için lojistik şirketlerinde uzun yıllar deneyimi olan profesyonellerle bir araya gelerek ekibimizi oluşturduk ve 2020 yılında Almanya’nın Düsseldorf şehrinde Hubtic’i kurduk. Geçen yıl da operasyon merkezimizi Türkiye’de konumlandırmaya karar verdik. Böylece faaliyetlerimizi İstanbul’da kurduğumuz ofisimiz üzerinden yürütmeye başladık. 4 kıtada 55 ülkedeki 70 rotaya kara, deniz ve intermodal taşımacılık hizmeti veriyoruz. Firmaların taşımacılık süreçlerini uçtan uca dijitalleştirerek, bu süreçleri tek bir platformda yönetmelerini sağlıyor ve bu sayede süreçlerine verimlilik, şeffaflık ve hız kazandırıyoruz.”
Büyük ve komple taşımaların yanında daha düşük miktarlı taşıma ihtiyacı olan KOBİ’lere de hitap ettiklerini söyleyen Abdullah Cansu şöyle devam ediyor:
“Yük taşımacılığında 50 kiloluk yüklerden komple taşımalara kadar tüm yüklerin taşımasını kara, deniz, demir ve hava yolunda gerçekleştiriyoruz. Düşük bir miktarda yük olsa bile geliştirdiğimiz takip sistemi ile bu yükün konumu anlık olarak görüntüleyebiliyor ve müşterilerimizin bu konum bilgisini diledikleri kişilerle yani kendi müşterileriyle de paylaşabilmesini sağlıyoruz. Hacim olarak küçük taşımalarda da bu uygulamayı devreye alabilmemiz özellikle sınırlı miktarda taşıma yapan KOBİ’lere büyük bir değer sağlıyor.”
1 dakikada teklif
Cansu, ülke ihracatının üçte birinden fazlasını yapan KOBİ’lere sundukları avantajları şöyle sıralıyor:
“Avantajlardan ilki, 1 dakikadan kısa bir sürede fiyat teklifi verebilmemiz. Teknolojimiz sayesinde yük türü, istenilen araç tipi, çıkış ve varış noktası için posta kodlarını uygulamamıza giren müşterilerimize anında en uygun teklifi verebiliyoruz. Yük verenin uygulamaya giriş yapmasından taşıma emri vermesine kadar olan süre bir dakikayı geçmiyor. Aynı zamanda yük verenler ve taşıyıcılar arasında doğru eşleştirmeyi yapıyor, yüklerin optimal şekilde taşındığından emin oluyoruz. Çalıştığımız firmaları doğru zamanda doğru yüke yönlendirerek hem taşıyıcıya değer yaratıyoruz hem de en doğru tedarikçileri en iyi koşullarda KOBİ’lerimiz ile buluşturuyoruz.”
Hedef ilk 10
2020 yılından itibaren 4 binin üzerinde anlaşmalı araçla 10 binin üzerinde taşımaya imza attıklarını belirten Cansu, “Bu yıl sonuna kadar aktif taşıma yaptığımız rota sayısını 80’in üzerine çıkararak, araç ve taşıma sayımızı artırmaya devam edeceğiz. Halen demir çelikten tekstile, sağlık ekipmanından kimyevi madde taşımalarına kadar sayıları 120’ye ulaşan düzenli müşterilerimizin 2023 sonuna kadar 200’ü aşmasını planlıyoruz. Beş yıl içinde Türk lojistik sektöründeki ilk 10 oyuncu arasında yer almayı hedefliyoruz” diyor.
Uzmanlaştığı rotalar
Kara yolunda başta Avrupa olmak üzere 30’dan fazla ülkeye taşımacılık yaptıklarını, deniz yolunda özellikle Avrupa, Çin ve Kuzey Afrika’da, kapı teslimatı olarak da ABD’de son derece iddialı olduklarını belirten Abdullah Cansu, uzmanlaştıkları rotaları şöyle anlatıyor:
“Özbekistan, Kazakistan ve Türkmenistan’da güçlü bağlantılarımız var. Bununla birlikte Almanya merkezli bir şirket olarak, Almanya-Türkiye arasındaki iş hacmini büyütmek ve iki ülke arasında yüksek verimle işleyen bir lojistik ağı kurmak önceliklerimiz arasında. Bu yılın ilk dokuz ayında ülkemizden Almanya’ya yapılan ihracat, 14.2 milyar dolar ile rekor seviyeye ulaştı. Biz de bu ülkeye yönelik birikimimizi, Türk lojistik müşterileri için avantaja çevirmek, böylelikle iş dünyamıza ve ekonomimize katkı sağlamak istiyoruz.”
edanışman’dan patent eğitimi
Sistem Global’in dijital danışmanlık platformu edanışman, ‘patent ihlalleri eğitimi’ düzenliyor. 17 Kasım Perşembe günü saat 14.00 ile 17.00 arasında online olarak verilecek eğitimin sonunda katılımcılar bu alanda sertifika sahibi olacaklar. Kişi başı katılım ücretinin 890 TL + KDV olduğu eğitimle katılımcıların şu kazanımlara ulaşması hedefleniyor:
Patent hakkının kapsamının ne olduğunun öğrenilmesi.
Hakka tecavüz durumunda uygulanacak yaptırımlar konusunda bilgi sahibi olmak.
Patent istemleri ve ürün karşılaştırması ile ihlal analizi yapılması.
Faaliyet serbestliği raporunun hazırlanması.
edanışman’dan yapılan açıklamada, söz konusu eğitimin ileri seviyede olduğu vurgulanarak patent konusunda tecrübeli olmayanlara bu eğitimin öncesinde patent okuryazarlığı ve araştırması eğitimine katılmaları tavsiye edildi.
IdeaSoft’tan e-ticarete ‘İlk Adım Paketi’
IdeaSoft CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, e-ticareti herkes için mümkün kılmak adına oluşturdukları ‘İlk Adım Paketi’ni tanıttı. Özkara şu bilgileri verdi:
“İlk Adım Paketleri KOBİ’lerin, girişimcilerin ve e-ticarete girmek isteyen gençlere ücretsiz bir şekilde e-ticareti deneyimlemelerine fırsat tanıyor. İlk Adım Paketleri ile giriş maliyetleri olmadan, komisyonsuz ve masrafsız e-ticaret sitesi açarak e-ticarete başlanabilecek. Bu proje ile her işletme e-ticareti deneyebilir. İşletmelerin kârlı, istikrarlı ve sadece pazaryerlerine bağlı kalmak zorunda kalmadan sürdürülebilir bir model oluşturmasını hedefliyoruz. Mevcut durumda KOBİ’ler ve girişimciler e-ticaret platformlarında yüksek komisyon oranlarıyla veya düşük kârlılıklarla mücadele etmek zorunda kalıyor. Biz İlk Adım Paketlerimiz ile herkesin e-ticarete ilk adımı atmasını ve dilediğince satış yapmasını sağlayacağız. Böylece işletmeler fiziksel mağazalarına bağlı kalmadan tüm Türkiye’ye satış yapabilme fırsatına sahip olacak. Hedefimiz 2023 sonuna kadar 100 bin işletmeye ulaşmak.”
İlk Adım Paket içeriğinde kullanıma hazır tema şablonları, free pakette 1 adet ödeme sistemi entegrasyonu, 25 adet ürün ekleme, 100 GB yıllık trafik / sunucu kullanımı, anlaşmalı kargo fiyatları, detaylı sipariş takibi, eğitim dokümanları, raporlama sistemi, yazılım güncellemeleri, kapıda ödeme / havale ile ödeme yer alıyor.