Deniz taşımacılığında maliyetler “sürdürülebilirlik” kıskacında
–
Hong Kong Ticareti Geliştirme Konseyi (HKTDC) tarafından Hong Kong Kongre ve Sergi Merkezi’nde düzenlenen Asya Lojistik, Denizcilik ve Havacılık Konferansı’na (ALMAC) hitap eden kıdemli bir SEKO Lojistik direktörü, “Uzun bir yolculuk ama bir yerden başlaması gerekiyor,” dedi.
Chaminda Gunasekera, sevkiyatlar gönderilmeden önce ‘sürdürülebilirlik’ yetkilileri tarafından talep edilen karmaşık yasakları ve yetkileri özetledi.
SEKO’nun Asya Pasifik Kıdemli Direktörü Bay Gunasekera, bunun e-ticareti etkileyeceğini ve küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) için hayatı imkansız değilse bile zorlaştıracağını söyledi.
Gunasekera, “Bazı alt düzey oyuncular rekabet etmekte zorlanabilirler,” dedi ve 10 ABD doları tutarındaki bir tişörtün karbon uyum maliyeti olarak 10 ABD dolarına mal olması durumunda, böyle bir durumun bir KOBİ’yi işsiz bırakacağını açıkladı.
Maliyetlerin, tedarik zinciri görünürlüğü talebinden kaynaklandığını söyledi. Bir kargo sahibinin sağlaması gereken veriler doğru olmalıdır. Dolayısıyla, kargo Dubai’deki bir depoda duruyorsa, o depo karbon ayak izinin ne olduğunu bilmeli ve bunu hesaplamalarınıza dahil etmelisiniz.’
Ve standartlar her yıl yükseltildikçe durum daha zorlu ve ayrıntılı verilere olan talep daha titiz hale gelecektir.
FreightAmigo’nun CEO’su ve kurucu ortağı olan panel üyesi Ivy Tse, ALMAC delegelerine yapay zekanın (AI) ve büyük veri uygulamasının genel olarak depolama ve lojistiğe gelişinden bahsetti.
Hong Kong Export Credit Insurance Corporation’ın komisyon üyesi olan panel üyesi Terence Chiu, Hong Kong’un özellikle elektronikte bir ihracat merkezi konumunu korumasına yardımcı olan 56 yıllık acentesinin rolünü açıkladı.