Şarj Hizmeti Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Yönetmeliğe eklenen Geçici 3. Madde ile şarj ağı işletmeci lisansı sahiplerine, şarj ağlarını oluşturmaları için istisnai bir ilave süre olarak 30 Haziran 2023 tarihine kadar zaman tanındı.
Mevcut düzenleme uyarınca şarj ağı işletmecilerinin, lisansın yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 6 ay içinde en az 50 adet şarj ünitesinden ve en az 5 farklı ilçedeki şarj istasyonundan oluşacak şekilde şarj ağlarını oluşturmaları gerekiyor. Şarj ağında yer alan şarj ünitelerinin en az %5’i ile Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğu altında bulunan otoyollar ve devlet yollarında yer alan şarj ünitelerinin en az %50’sinin DC 50kW ve üzeri güçteki şarj ünitesi niteliğinde olması zorunlu.
Ayrıca şarj ağına bağlı her bir şarj istasyonunda, bulunması halinde AC güçteki şarj ünitelerinin en az birinin TS EN 62196-2 standardında tanımlanan Tip-2 şarj soketiyle; bulunması halinde DC güçteki şarj ünitelerinin en az birinin TS EN 62196-3 standardında tanımlanan birleşik şarj sistemi (Combo-2) ile donatılmış olması gerekiyor. AC güçteki şarj üniteleri, Tip-2 şarj soketiyle veya araç konektörü ile donatılarak hizmete alınabiliyor.
Şarj ağını 6 ay içinde oluşturmayan veya oluşturduktan sonra koruyamayan lisans sahiplerinin bildirime gerek olmaksızın 30 gün içinde gerekli şartları sağlaması ve bu şartların sağlandığına dair EPDK’ya bildirimde bulunması gerekiyor.
EPDK, şarj ağının coğrafi kapsayıcılığını, şarj istasyonlarının yaygınlığını ve elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla ilgili projeksiyonu dikkate alarak, şarj ağı işletmecilerine, belirli yerlerde ve belirli sayıda şarj istasyonu kurma da dahil olmak üzere ticari ve teknik zorunluluklar ve özel şartlar getirebiliyor.