Dünya altın mücevherat üretiminde ilk 10 ülke arasında yer alan Türkiye, son 10 yılda artırdığı ihracat kapasitesiyle sektördeki lider ülkelerden biri oldu. Sektörün yurtdışı başarısında firmaların fuarlara katılımları, ürün tanıtımları büyük önem taşıyor.
120 ÜLKEDEN KATILIM
Bu kapsamda dünyanın 5 büyük fuarı arasında yer alan ‘Istanbul Jewelry Show’ 52’nci kez dün kapılarını açtı. Fuar pazar gününe kadar devam edecek. 120’den fazla ülkeden 23 binin üzerinde mücevher sektör profesyoneli, 1000 firma ve markayla fuarda bir araya geliyor. Katılımcılar fuarda; pırlanta, renkli taş, değerli ve yarı-değerli taş, inci, gümüş, gümüş takı ve gümüş ev eşyası, altın, saat, kalıp, vitrin dekorasyon, makine-ekipman ve yan sanayi, kasa, yazılım, lojistik ürün ve hizmetlerini sergiliyor. Oluşturulan bölümle tasarımcılar, yeni fırsatların kapılarını aralarken, dünyaya da açılıyor. Fuar, Mücevher İhracatçıları Birliği ve İstanbul Kuyumcular Odası işbirliğinde düzenlenecek ‘Art for Jewellery – Inspiration Hub’ etkinliğine de ev sahipliği yapacak.
FİRMALAR ALICILARLA GÖRÜŞÜYOR
Fuarın Türkiye mücevher ihracatına büyük katkıda bulunmasını beklediklerini belirten Istanbul Jewelry Show Kurucu Ortağı Şermin Cengiz, şunları söyledi: “Bugün 12 ülkeden 1000 katılımcı firmayla dünyanın sayılı fuarlarından biri haline geldik. 120’den fazla ülkeden, 23 binin üzerinde sektör profesyoneli fuarımıza katılıyor. Dünyanın her bir yanından ziyaretçilerimiz var.” Fuar, firmaların müşteri ve tedarikçi bulma konusunda yeni alıcıları veya ticari iş ortaklarını daha kolay bulabilme fırsatı sunuyor.