Toplam girişim sayısının yüzde 99.8’ini oluşturan ve Türk ekonomisinin lokomotifi sayılan KOBİ’ler tüm hızıyla dijital dünyaya adapte olmaya devam ediyor.
Hürriyet gazetesinde yer alan habere göre; 7/24 kesintisiz hizmet ile global pazarlara da açılma fırsatı sunan e-ticaret, KOBİ’lere artan beklentiler ve ihtiyaçlar karşısında büyük avantajlar sunuyor. Ancak bu avantajı faydaya çevirmek için her aşamada dikkatli olmak gerekiyor. Generali Sigorta da e-ticaret alanında KOBİ’lerin işini kolaylaştıracak ve başarıyı yakalamalarına yol gösterecek 7 ipucu paylaştı. İşte KOBİ’ler için önemli tavsiyeler:
1 – E-ticaret alanında faaliyetlerde bulunmak veya doğru adımlar atabilmek için, KOBİ yöneticilerinin e-ticaret alanında bilgiye sahip olması önem taşıyor.
2 – E-ticaret faaliyetlerinde bulunmak isteyen KOBİ’lerin satış yapacakları sektöre veya alanlara hâkim olmaları önemli bir artı. Pazar ve müşteri beklentileri konusunda araştırma yapmak ve yol gösterici bilgileri öğrenmek, KOBİ’lere hem mali hem de zaman açısından tasarruf sağlıyor.
3 – KOBİ’ler pazarlama ve tanıtım çalışmalarını, bir gider kalemi olarak değil gelir kalemi olarak görmeli, mevcut bütçelerinden pazarlama çalışmalarına mutlaka pay ayırmalı.
4 – E-ticaret, her ne kadar algısal olarak kolay bir iş gibi görünse de arka planda ciddi bir çaba gerektiriyor. Potansiyel problemlere karşı profesyonel ajanslardan yardım alınması önem taşıyor.
5 – Stok yönetimine dikkat. Yanlış stok yönetimi inşa edilen imajın zedelenmesine ve müşteri memnuniyetinin azalmasına neden oluyor. Uzmanlar bu noktada KOBİ’lerin e-ticaret özelinde entegrasyon ve stok yönetim yazılımları kullanması gerektiğini belirtiyor.
6 – Müşteri ilişkilerini merkeze koyun. Her memnun müşterinin işletmeye yeni müşteriler kazandırabileceği gibi, memnun olmayan her müşterinin de potansiyel müşterileri kaybettireceği unutulmamalı.
7 – Geleneksel ticaret gibi birtakım vergilerin ve yasal zorunlulukların olduğu unutulmamalı. KOBİ’lerin e-ticarete başlamadan önce bağlı bulunduğu ticaret odalarından yasal zorunluluklarla ilgili bilgi alması gerekiyor. Global pazarlarda e-ihracat yapan KOBİ’lerin satış yaptığı ülkelerin de mevzuatlarını araştırması öneriliyor.