Toplam giriim saysnn yzde 99.8’ini oluturan ve Trk ekonomisinin lokomotifi saylan KOB’ler dijital dnyaya adapte olmaya devam ediyor. E-ticaret KOB’lere 7/24 kesintisiz hizmetle global pazarlara da alma frsat sunarken, Generali Sigorta, bu alanda KOB’lerin iini kolaylatracak ve yol gsterecek 7 ipucu paylat.
PAZAR ARATIRMASI YAPIN
E-ticaret faaliyetlerinde bulunmak isteyen KOB’lerin sat yapacaklar sektre veya alanlara hakim olmalar nemli bir artdr. Pazar ve mteri beklentileri konusunda aratrma yapmak, KOB’lere hem mali hem de zaman tasarrufu salar.
PAZARLAMA GDER DEL
KOB’lerin e-ticaret alannda yaptklar belki de en kritik hatalarn banda pazarlamay geri plana itmek geliyor. KOB’nin rettii rn ya da sunduu hizmet ne kadar iyi olursa olsun, doru hedef kitlelere ulamak iin pazarlama kritik nem tayor. KOB’ler e-ticarette yaplacak pazarlama ve tantm almalarn, gider olarak deil gelir olarak grmeli ve buna bte ayrmal.
PROFESYONEL DESTEK ALIN
E-ticaret, arka planda aslnda ok ciddi bir aba gerektiriyor. Uzmanlar, e-ticaretin yazlm, pazarlama ve dijital pazarlama, reklam ynetimi ve itibar ynetimi gibi farkl disiplinlerden beslenen byk bir operasyon olduunu belirtiyor. Bu noktada KOB’lerin e-ticaret alannda karsna kabilecek potansiyel problemlere kar profesyonel ajanslardan yardm almas byk nem tayor.