Türkiye’deki girişimlerin yüzde 99.8’ini oluşturan KOBİ’lerin istihdamın yüzde 72’sini, personel maliyetinin yüzde 49.2’sini, cironun yüzde 49.4’ünü, üretim değerinin yüzde 42.7’sini ve faktör maliyetiyle katma değerin yüzde 41.3’ünü sağladığını anlatan Erdinç Mert şunları söyledi:
class=”medyanet-inline-adv”>
“Türkiye ekonomisinin can damarı olan, ekonomik gelişmeyi yaygınlaştıran KOBİ’ler, finansal erişimleri ve kaynakları daha iyi kullanabilmeleri, sürdürülebilir büyümelerinin devamının sağlanması için inovasyona hızla odaklanmalı. Uzun vade stratejilerini kurgulayamayan KOBİ’lerin rakipleriyle arasına ciddi bir mesafe girecektir. Özellikle tüm dünyanın boğuştuğu enflasyonist ortamda hayatta kalabilmeleri için KOBİ’ler birçok aksiyon almalıdır. Değişen şartlarda ve yeniden yapılanmalarda hayatta kalmak için akla gelen ilk aksiyon giderlerin azaltılması olmaktadır. Yaptığımız araştırmalar sonucunda ülkemizdeki KOBİ’lerin yüzde 85’i giderleri azaltmaya odaklanmaktadır. Burada ilk odaklanılan maliyet ise ne yazık ki çalışan maliyetleri olmakta ve bu nedenle çalışanların işine son verilmekte ya da ücretsiz izne çıkartılmaktadır. Bu da kısa sürede maliyetleri azaltmakta ancak gelirler artmadığı için orta ve uzun vadede şirket için olumsuz etkiler bırakmaktadır. Bu nedenle bizim tavsiyemiz, sürdürülebilir büyümeyi yakalamak için ilk odaklanmamız gereken alan giderleri azaltmak değil gelirleri artırmak olmalıdır.”