Türkiye’nin temmuz ayı ihracatı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 13.4 artarak 18 milyar 550 milyon dolar oldu. Yılın ilk 7 ayında yüzde 19.1’lik artışla 144 milyar dolara ulaşıldı. İhracata mobilya sektörü de önemli destek verdi. Türkiye mobilya, kağıt ve orman ürünleri ihracatı, 2021’in temmuz ayına kıyasla yüzde 20.1 artış göstererek, 607 milyon 118 bin dolara ulaştı ve en başarılı 10’uncu sektör oldu.
HEDEFE ADIM ADIM
Akdeniz Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği (AKAMİB) de bu dönemde yüzde 0.3’lük artışla 63 milyon 45 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Sektörün ilk 7 aylık verilerine bakıldığında ihracattaki büyüme dikkat çekiyor. 2022 yılı ocak-temmuz dönemi Türkiye mobilya, kağıt ve orman ürünleri ihracatı, 2021 yılına kıyasla yüzde 27.3 artış göstererek, 4 milyar 728 milyon 598 bin dolar oldu ve sektörün 2022 yılı hedefi olan 8 milyar doların hedefine bir adım daha yaklaşıldı. Aynı dönem içinde AKAMİB yüzde 10.4 artışla 538 milyon 717 bin dolar ihracat sağladı.
YÜZDE 226’LIK ARTIŞ
Sektörün 2022 yılı temmuz ayı ihracat rakamlarına göre değer bazında en başarılı pazar yine Irak oldu. Irak’a yapılan ihracat yüzde 2’lik artışla 68.8 milyon dolara ulaştı. Irak’ı 36.8 milyon dolarla İsrail, 34 milyon dolarla Birleşik Krallık, 27.8 milyon dolarla ABD ve 24.2 milyon dolarla Almanya izledi. En dikkat çekici artış ise yüzde 226.4’lük artışla 19.7 milyon dolar ihracat yapılan Rusya oldu.
IRAK YİNE İLK SIRADA YER ALDI
AKAMİB’in 2022 yılı temmuz ayı ihracatında Irak yine ilk sırada yer aldı. Irak’ı sırasıyla; İsrail, Birleşik Devletler, Almanya ve Katar takip etti. Bu ayda en çok artış yüzde 166.1 ile Birleşik Arap Emirlikleri’ne yapılan ihracatta gerçekleşti. İlk 7 ayda ihracatın ilk sırasında Irak yer aldı. İlk 10 ülke arasında en çok artış da yüzde 124 ile Katar’a yapıldı. Hedef pazarlardan ABD’ye yapılan ihracat ise yüzde 47.2 oranında artış kaydetti.
SAVAŞ SONRASI FIRSAT OLACAK
Sektörün temmuz ayında Rusya’dan çok büyük siparişler aldığına dikkat çeken AKAMİB Başkanı R. Onur Kılıçer, şöyle konuştu: “Gelen siparişler neticesinde temmuz ayında Rusya pazarında yüzde 226.4’lük artış kaydederek toplamda 19.8 milyon dolarlık ihracata imza attık. Savaşın sona ermesi durumunda başlayacak olan yeniden yapılanma süreci, özellikle sektörümüz için büyük fırsatları da beraberinde getirebilir. İhracatçılarımızın bunu iyi takip etmesi gerektiğini düşünüyorum. Bu pazarda büyümeye devam edeceğiz.”